V pátek 26. února zhostil Impact Hub Ostrava jako pravidelně již 9. setkání copywriterů, marketérů a PRistů zaobalené pod názvem Ovacopi. Pořadatelka Květoslava Lišková i přes spoustu výmluv na nedostatek času zajistila očekávaně skvělý program a věřím, že tato akce se dočká ještě minimálně čísla deset.
(Než jsem stihl dopsat tento článek, tak se o desítce dokonce i píše na samotném Facebooku Ovacopi.)
Pro začátek získala slovo hned dvojice „kopíků“ Maru Kortanová & Roman Hřebecký, kteří svou přednáškou Copywriting jako služba zákazníkovi inspirovali a shrnuly základní copywriterské zásady na práci pro knihkupectví Dobrovský. Oba dva pracují pod značkou Pábení a jak vidno, pracují na zajímavých projektech od mléka, přes knihy až po školku.
Z následné diskuze bylo vydedukováno, že valná většina práce copywriterů není měřitelná z finančního hlediska, jelikož úprava textů probíhá v podstatě vždy současně s redesignem webu. Výsledné pokroky z návštěvnosti tudíž není možno připisovat pouze textov é části. Výjimkou mohou býti snad příspěvky na sociálních sítích u kterých se dosah a reakce dá srovnávat.
Druhou přednáškou Zlaté tele osobní produktivity Lukáš Gregor donutil k zamyšlení většinu přítomných. Srovnal různé typy osobností a jeho výklad formou přirovnání k filmovým postavám nás velmi pobavil. Tato přednáška byla však natolik nekonkrétní, že ačkoliv výslednou pointu hledám ještě nyní, pocit z ní má dobrý. Zmíněné kmitající míčky v osudí mám však z této přednášky doposud.
Lukáš se věnuje osobnímu rozvoji, efektivitě a bojuje proti rozmachu prokrastinace. Na tomto základě vytváří kurzy, na kterých učí jak se vyhnout stresu, záplavě úkolů a jak si najít čas na to, co nás baví.
Poslední přednáškou večera Proces je král, vztah je bůh popsal Petr Rubáček své zkušenosti při tvorbě firemní identity. Jeho rada, že se máme klientům na týden nastěhovat do domu, by jistě vzala za své mnoho lidí na volné noze. Ušetřené náklady na topení či jídle za onen týden by mohli využít v jiný prospěch. Během přednášky jsme zjistili, jak se dá na základě brainstormingu během několika dní v jedné místnosti vybudovat kompletní brand.
Celý večer hodnotím velmi kladně a doufám, že jubilejní Ovacopi bude co nejdříve. Jedna věc tomu prý přece jen chyběla.
Bylo to epicky monstrózní, jen jedna věc chyběla… Chlebíčky.
Dimitrios Vlasakudis
3 reakce na „Deváté Ovacopi je za námi“
Moc díky, Pavle, za Váš článek a i komentář k mé přednášce. Ačkoliv jsem se neslyšel coby divák, naprosto chápu Vaše rozpolcení. Nevím, do jaké míry je „správné“, když sebe přednášejicí po skončení akce hodnotí, ale myslím, že můžu být upřímný 🙂 Já totiž mám ony rozporuplné pocity ještě silnější. Aniž bych se chtěl vymlouvat, v ten páteční večer jsem byl natolik unavený, že jsem při svém výstupu doslova hmatatelně cítil, jak se mozek snaží naběhnout, ale prostě jen tak kucká… Mrzí mě to. Ale je to zkrátka určité riziko vystupování před lidmi, do kterého jsem dobrovolně šel. A jak tak soudím, u Ovacopi jsem to prostě nezvládnul podle plánu, představ…
Lukáši, neberte prosím tu „kritiku“ nikterak špatně. Přednáška byla skvělá (a podle smíchu také nejzábavnější ze všech). Věřím, že každý si z ní něco odnesl a byla pro každého přínosem. Já jsem jen sám sebe přistihl asi o dvě hodiny později, že „mám plnou hlavu kmitajících míčků“ a tím, že přednáška byla na zamyšlení jsem ihned reálné poučení nenalezl. 🙂
Já si ji nebral špatně, děkuju 🙂